Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

DZIAŁ WSPOMAGANIA SZKÓŁ

mgr Jolanta Szurgacz - społeczny kierownik działu, pedagog, socjoterapeuta, terapeuta EEG-Biofeedback, logopeda, nauczyciel dyplomowany. Zajmuje się głównie szeroko pojętą diagnozą i terapią pedagogiczną. Od wielu lat pracuje z uczniami dyslektycznymi, prowadzi zajęcia grupowe dla dzieci m.in. z ADHD.

 

mgr Elżbieta Bonczek - nauczyciel mianowany, pedagog ze specjalizacją w zakresie pracy opiekuńczo-wychowawczej i doświadczeniem wieloletniej pracy z dziećmi i młodzieżą w instytucjonalnej pieczy zastępczej; specjalista Counsellingu Gestalt – dyplom Szkoły Counsellingu Gestalt w Krakowie – z doświadczeniem udzielania pomocy i wsparcia nastolatkom i dorosłym; posiada kwalifikacje Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Katowicach do udzielania pomocy psychologicznej dzieciom, młodzieży i dorosłym oraz interwencji systemowych w rodzinie; ukończyła szkolenie zaawansowane Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach. Od lat swą pracę poddaje regularnej superwizji, dba o stały rozwój własny uczestnicząc w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego.

 

mgr Katarzyna Czwiertnia - psycholog, psychoterapeuta, nauczyciel dyplomowany. W Poradni pracuje od 2007 roku. Wcześniej pracowała w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Zabrzu jako kierownik świetlic socjoterapeutycznych, a następnie w Dziale Rodzinnej Opieki Zastępczej. Współpracuje ze Śląską Pracownią Psychoedukacji i Terapii „Perspektywy”. W Poradni zajmuje się diagnozą trudności w nauce oraz pomocą psychologiczną (konsultacje wychowawcze, terapia rodzinna). Ukończyła min.: 2 letnią Szkołę Trenerów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego we Wrocławiu, roczny kurs Terapii Systemowej w Krakowie oraz II stopnie Terapii Systemowych Ustawień Rodzin we Wrocławiu. Swoją pracę systematycznie superwizuje oraz współpracuje ze specjalistami różnych obszarów pomocy psychologicznej aby poszerzać swoje kompetencje.

 

mgr Joanna Domańska - pedagog, nauczyciel dyplomowany. Prowadzi badania pedagogiczne trudności szkolnych oraz specyficznych trudności w uczeniu się. Specjalizuje się w terapii indywidualnej oraz zajęciach grupowych z dziećmi z problemami w nauce, głównie z zakresie czytania i pisania. Ukończyła studia na kierunku  pedagogika społeczno – opiekuńcza o specjalizacji terapia pedagogiczna na Akademii Pedagogicznej w Krakowie. Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując wcześniej na stanowisku pedagoga szkolnego.

 

 

mgr Dorota Fogel- nauczyciel mianowany. Absolwentka psychologii na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego. Posiada uprawnienia do prowadzenia psychoterapii, swoje działanie poddaje superwizji w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Obecnie pracuje w Dziale Psychologów Terenowych gdzie prowadzi konsultacje dla rodziców i nauczycieli, zajmuje się wsparciem psychologicznym oraz psychoedukacją uczniów. W Dziale Wspomagania Szkół zajmuje się diagnozą trudności w nauce oraz pomocą psychologiczną. Jej doświadczenie zawodowe obejmuje  poradnictwo psychologiczne, terapię indywidualną oraz zajęcia grupowe. Stale poszerza swoją wiedzę i doskonali umiejętności zawodowe biorąc udział w szkoleniach i konferencjach naukowych.

 

mgr Aneta Jendrzej – psycholog, pedagog, socjoterapeuta, Certyfikowany diagnosta Testu ADOS-2 służącego do diagnozy osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Od 2014 roku praktyka psychologiczna w zespole medycznym biorącym udział w międzynarodowych badaniach klinicznych w zakresie neurologii oraz psychiatrii m.in Zespołu Tourett’a, Choroby Alzheimera z pobudzeniem i bez, zaburzeń tików ruchowych oraz głosowych, określania możliwości intelektualnych.  Certyfikowany diagnosta Zaburzeń Tikowych (skala do oceny YGTSS - Yale Global Tic Severity Scale), Zaburzeń Obsesyjno – Kompulsywnych OCD (skala Yale-Browna Y-BOCS), Zaburzeń Lękowych, Zachowań Samobójczych (skale CSRR- S oraz S-STS),      Zaburzeń Nadpobudliwości Psychoruchowej ADHD (skala ADHD-RS-5). Certyfikowany diagnosta skalą ADAS – Cog (Alzheimer's Disease Assessment Scale-Cognitive Subscale), skalą MMSE  (Mini–Mental State Examination do oceny otępień),  skalą do oznaczania stanu zdrowia psychicznego i zmian w trakcie leczenia CGI (Clinical Global Impression), Skalą RBANS (Repetable Batteryfor the Assessment of Neuropsychological) bateria służąca do oceny stanu neuropsychologicznego. Pracuje również z pomocą skal:  ADCS – ADL, CDR, FAQ, MCI oraz BARS. Posiada również aktualne szkolenie GCP (Good Clinical Practice).  

W codziennej pracy prowadzi rozmowy dotyczące problemów dydaktycznych, emocjonalnych i wychowawczych dzieci i młodzieży. W poradni zajmuje się diagnozą psychologiczną trudności szkolnych, specyficznych trudności w nauce oraz pomocą psychologiczną w Dziale Wspomagania Szkół. Posiada stopień nauczyciela dyplomowanego.

 

mgr Martyna Murek-Woźny - nauczyciel kontraktowy, psycholog. Absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. W Dziale Wspomagania Szkół zajmuje się diagnostyką psychologiczną trudności dydaktycznych i emocjonalnych dzieci i młodzieży, udziela im pomocy psychologicznej oraz prowadzi konsultacje z rodzicami. W Dziale Psychologów Terenowych zajmuje się wsparciem psychologicznym oraz psychoedukacją uczniów, nauczycieli i rodziców oraz prowadzi z uczniami zajęcia grupowe o charakterze integracyjnym, profilaktycznym i rozwojowym. Interesuje się terapią zaburzeń odżywiania. Posiada wykształcenie kierunkowe łączące psychologię z dietetyką. W swojej pracy korzysta z założeń komunikacji opartej na empatii (in. Porozumienia bez Przemocy, NVC). Stale poszerza swoją wiedzę i doskonali umiejętności zawodowe biorąc udział w szkoleniach i konferencjach naukowych. Obecnie rozpoczyna szkolenie z zakresu socjoterapii i psychoterapii młodzieży w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym.

 

 

mgr Katarzyna Niglus – pedagog, nauczyciel dyplomowany, zajmuje się: diagnozą pedagogiczną, indywidualną i grupową terapią pedagogiczną uczniów klas I – VI szkoły podstawowej, pomocą pedagogiczną dla nauczycieli i rodziców na terenie Poradni i szkół, organizacją prelekcji i warsztatów tematycznych dla uczniów, nauczycieli i rodziców.

 

mgr Agnieszka Niżnik-Golda – psycholog, pedagog, nauczyciel mianowany. Ukończyła dwuletnie szkolenie w zakresie systemowej terapii rodzin.  Od wielu lat w Poradni prowadzi badania diagnostyczne, terapię indywidulaną oraz grupową dla dzieci z trudnościami w sferze emocji i zachowania. Ponadto na co dzień wspiera rodziców i nauczycieli poprzez konsultacje, poradnictwo, psychoedukację, warsztaty i prelekcje. Poddaje swoją pracę superwizji.

 

mgr Dominika Rojek-Bąk – psycholog, psychoterapeuta, nauczyciel kontraktowy. Absolwentka Psychologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Ukończyła 4-letnie Studium Psychoterapii w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie – Ośrodku szkolącym, rekomendowanym przez Sekcję Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz atestowanym przez Sekcję Naukową Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji u certyfikowanych superwizorów. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas staży klinicznych m.in. w Wojewódzkim Szpitalu Neuropsychiatrycznym im. dr Emila Cyrana w Lublińcu, Oddziale Dziennym „Vera-Med” w Katowicach oraz Klinicznym Oddziale Psychiatrii Śląskiej Akademii Medycznej w Tarnowskich Górach, a także pracując w Zespole Szkół Specjalnych przy OLR dla Dzieci Kamieniec-Zbrosławice w Kamieńcu. W Dziale Poradnictwa Młodzieżowego i Zawodowego zajmuje się diagnozą psychologiczną i konsultacjami dotyczącym problemów emocjonalnych, edukacyjnych i wychowawczych. Udziela porad psychologicznych i wsparcia osobom doświadczającym trudności, w kryzysie. Prowadzi również psychoterapię oraz zajęcia grupowe dla młodzieży.

 

mgr Joanna Świerczek - pedagog, nauczyciel dyplomowany, absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu diagnozy i terapii pedagogicznej oraz wiedzy o profilaktyce, patologii i socjoterapii, a także wiele szkoleń z zakresu komunikacji, pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w nauce i niepełnosprawnościami. Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując wiele lat na stanowisku pedagoga szkolnego.

 

 

mgr Iwona Płoskanauczyciel dyplomowany, pedagog. Ukończyła studia magisterskie z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej oraz studia podyplomowe z zakresu surdopedagogiki. W 2010 r. ukończyła dwuletnie szkolenie: "Podejście systemowe i ustawienia rodzin w psychoterapii". W poradni zajmuje się diagnozą pedagogiczną osób niepełnosprawnych, trudności szkolnych, pomocą pedagogiczną uczniom słabosłyszącym. Posiada doświadczenie w pracy z dzieckiem w kryzysie, z problemem suicydalnym. Od 2012r. prowadzi także zajęcia z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Specjalizuje się także w prowadzeniu warsztatów i prelekcji psychoedukacyjnych dla nauczycieli i rodziców.

 

mgr Ilona Mrowiec - psycholog z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, nauczyciel dyplomowany. Ukończyła studia podyplomowe  "Wiedza o Patologii Społecznej, Profilaktyce i Socjoterapii", kurs kwalifikacyjny "Organizacja i zarządzanie oświatą" oraz wiele szkoleń z zakresu pomocy psychologicznej. Zajmuje się diagnozą i terapią psychologiczną uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (z Zespołem Aspergera, niepełnosprawnością ruchową, niepełnosprawnością intelektualną, chorobami przewlekłymi) oraz uczniami dyslektycznymi. Posiada doświadczenie w pracy z dzieckiem w kryzysie, z problemem suicydalnym. Udziela pomocy rodzicom i nauczycielom w formie indywidualnych konsultacji, szkoleń i warsztatów. Jest autorką programów i scenariuszy z zakresu zajęć profilaktycznych i socjoterapeutycznych.

 

mgr Natalia Dziechciarz - nauczyciel kontraktowy, psycholożka, psychoterapeutka w trakcie certyfikacji, asystentka psychodramy. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Obecnie w trakcie całościowego szkolenia psychoterapeutycznego w Śląskiej Szkole Psychoterapii atestowanego przez Sekcję Naukową Psychoterapii i Sekcję Naukową Terapii Rodzin  Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Doświadczenie zawodowe zdobyła podczas stażu na Dziennym Oddziale Leczenia Nerwic w CZP Feniks w Sosnowcu, w trakcie praktyk z osobami uzależnionymi oraz z dziećmi i młodzieżą, a także w pracując w szkole. W Poradni zajmuje się diagnostyką uczniów, psychoedukacją i szeroko rozumianym poradnictwem. Stale poszerza swoją wiedzę i doskonali umiejętności zawodowe biorąc udział w konferencjach naukowych i szkoleniach. Swoją pracę regularnie poddaje superwizji.

 

mgr Monika Ogrodnik – psycholog, oligofrenopedagog, absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Doświadczenie zawodowe zdobywała w pracy z dorosłymi osobami z niepełnosprawnością intelektualną, w roli psychologa szkolnego oraz diagnosty w dwóch poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Interesuje się tematyką komunikacji i relacji w rodzinie, neurodydaktyką oraz higieną cyfrową.

 

mgr Agata Kołodziejczyk – nauczyciel dyplomowany, pedagog, tyflopedagog, terapeutka SAZ i trenerka psychoedukacji w trakcie szkolenia w ramach Akredytowanego Kursu Psychoterapii w Katowickim Instytucie Psychoterapii.   Dużą część zawodowego życia poświęciła pracy z rodzinami ze środowisk wykluczonych i mniejszościowych. Jako pedagog, socjoterapeuta i romolog współtworzyła i koordynowała pracę świetlicy integracyjnej Amaro Strychos realizując swoją pasję do łączenia w swoich działaniach doświadczenia wielokulturowości i różnorodności. W ramach swojej pracy prowadziła szereg szkoleń i warsztatów dla pedagogów, nauczycieli, asystentów romskich  i kulturowych.  W poradni zajmuje się diagnozą. Udziela również terapeutycznego wsparcia młodzieży i rodzicom w trudnych sytuacjach i kryzysach rozwojowych pozwalając przetrwać rodzinne i indywidualne burze. Pracuje z dziećmi i młodzieżą w spektrum autyzmu. Prowadzi warsztaty rozwojowe dla młodzieży i rodziców.

 

Data dodania: 2023-04-24 20:38:40
Data edycji: 2024-11-26 12:19:24
Ilość wyświetleń: 2338

MADEINBYTOM

MADEINBYTOM
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji

„W życiu nie chodzi o czekanie, aż burza minie.
Chodzi o to, by nauczyć się tańczyć w deszczu”
(Vivian Green)

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej